Selasa, 12 April 2011

Sindiket curi kereta nasional tumpas

KUALA LUMPUR 11 April - Polis berjaya menumpaskan sindiket mencuri kereta nasional yang terbesar setakat ini dengan menahan enam lelaki dan merampas 1,603 komponen kenderaan bernilai RM5 juta di Melaka dan Johor, kelmarin.
Sindiket yang didalangi enam suspek berusia 30 hingga 40 tahun itu hanya mencuri kereta dan lori buatan nasional di sekitar Lembah Klang sebelum meleraikan komponennya di Melaka dan Johor.
Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Bakri Mohd. Zinin (gambar) berkata, berdasarkan maklumat yang diperoleh pada akhir Februari lalu, satu pasukan diketuai oleh Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Selangor, Senior Asisten Komisioner Mohd. Adnan Abdullah dibentuk untuk melakukan siasatan.


Pembaca : oh, aku ingat barang ganti second semua dari jepun
Penulis : buat pe jauh-jauh yang dekat pun bleh dapat... hihi..

Apabila kerja nak senang ini lah yang akan terjadi, jenayah. Lebih-lebih lagi dengan keadaan sekarang di mana penawaran kerja sudah semakin tidak menggalakkan. Sekiranya ada, tidak dapat menawarkan gaji yang besar. Bagaimana nak berikan gaji yang besar sedangkan keuntungannya pun ciput. Jadi dengan curi kereta dapat menyelesaikan segala masalah. Bayangkan sajalah, jumlah yang di tafsirkan ialah RM 5 juta. Overtime 48 jam sehari pun tak dapat. Mati hidup semula kerja lagi 48 jam pun tak dapat juga.

Tidak dapat di sangkal orang yang bekerja susah payah pun tak terelakkan dengan jenayah ( rasuah ). Mana tak nya, dah loan bank, sewa kedai, gaji pekerja, mulut kat rumah tu ada lima nak suap. Tup-tup ada projek depan mata tapi kene lalu depan buaya, terpaksa suap sikit buaya tu. Kerana takutkan buaya tu termakan projek yang kita nak. Kalau tak dapur tu jangan kata berasap, peti sejuk pun cabut plug ( kosong )


Tiada ulasan:

Catat Ulasan