Selasa, 26 April 2011

Marah kejut solat Subuh

AMPANG: Seorang isteri kini terlantar dalam keadaan koma dan bertarung nyawa di hospital akibat dibelasah serta ditikam suaminya yang naik hantu selepas wanita itu menyuruhnya menunaikan solat Subuh. 

Kejadian berlaku di rumah pasangan berusia 30-an terbabit di Pandan Indah Commercial Park, di sini, kira-kira jam 6 pagi semalam dan mangsa yang kehilangan banyak darah akibat cedera di perut kini dirawat di Unit Rawatan Rapi (ICU) Hospital Ampang.

Sumber polis berkata, kejadian berlaku apabila suami mangsa yang tidur berang selepas dikejutkan isterinya dan disuruh mendirikan solat Subuh.


Pembaca : takde orang yang berani nak kejut solat lagi
Penulis : riang ria lah syaitan nampaknya

Sepertinya tiada yang betul lagi sekarang ini, dan boleh di katakan tiada juga yang tidak betul. Situasi ini membawa kepada bahana apabila kita ingin menimbangkan yang mana adil dan yang mana tak adil.

Kebanyakkan orang sekarang ini menimbang sesuatu perkara tidak lagi bersandarkan agama. Mereka lebih bersandarkan apa yang orang lain buat. Selagi ramai orang yang buat satu-satu perkara itu, selagi itu lah ianya betul dan tepat tanpa mengira undang-undang dan larangan agama.

Begitu juga dengan kisahnya berita pada hari ini, kan biasanya kalau orang tido jangan kacau. Jadi berdasarkan biasa inilah api kemarahan dinyalakan, dan menghasilkan satu peristiwa yang tidak di ingini / di sangka-sangka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan