Rabu, 6 April 2011

Penyamun dijel kerana imej CCTV

AMPANG JAYA – Pembongkaran Kosmo! pada Januari tahun lalu mengenai kegiatan sekumpulan empat lelaki bersenjatakan parang dan kapak yang menyamun sebuah klinik di pinggir ibu negara membuahkan hasil apabila tiga daripada suspek disumbat ke dalam penjara selama enam dan tujuh tahun. Mereka juga dihukum sebat.

Penyamun bergelar Penjahat Empat Jahanam itu amat ganas apabila mereka tanpa belas kasihan mengugut mangsa-mangsa di klinik tersebut sebelum melarikan barang-barang berharga. Mereka merompak pada 7 Disember 2009.

Pembaca : padan muka menyamun lagi
Penulis : ada bagusnya pasang cctv

Dengan keluarnya berita ini , di harap lebih ramai lagi pemilik kedai mahupun rumah berusaha untuk menyediakan budget untuk memasang cctv di rumah mereka. Dengan memasang cctv secara tidak langsung dapat mengurangkan keinginan perompak atau penyamun untuk mamsuki rumah atau kedai kita  Berikutan beberapa tangkapan telah pun di buat bersumberkan cctv.

Sekiranya anda masih inginkan tetapi belum mempunyai budget yang tinggi. Anda boleh mulakan dengan memasang cctv dummie. Cctv dumie ini jauh lebih murah ia kelihatan seakan-akan cctv tetapi sebenarnya tidak berfungsi. Hanya secara fizikalnya ia di situ.

Cctv juga dapat memberikan ketenangan fikiran. Sekiranya kita merisaukan keadaan rumah kita boleh merujuk kepada cctv melalui komputer mahupun telefon bimbit yang mempunyai sambungan ke internet.
Jangan lepaskan peluang untuk memilikinya


Tiada ulasan:

Catat Ulasan