Jumaat, 29 April 2011

Ganja: Dua pegawai kastam ditahan

KANGAR 28 April - Polis menahan dua pegawai Jabatan Kastam Diraja Malaysia (JKDM) negeri ini dan merampas tujuh kilogram ganja mampat di tempat letak lori di kilang simen Bukit Keteri, Padang Besar di sini malam tadi.

Kedua-dua pegawai berusia 42 dan 44 tahun itu ditahan pukul 9.30 malam, dipercayai sedang menunggu pembeli di kawasan tersebut.

Menurut Ketua Polis Perlis, Datuk Tajudin Md. Isa, selepas diserbu, polis menemui dadah tersebut di dalam sebuah kereta Honda Accord milik salah seorang suspek.


Pembaca : kalau kastam jual dadah polis tangkap, kalau polis jual dadah siapa tangkap?
Penulis : Penjual dadah lah tangkap, sebab kacau periuk nasi diorang...

Boleh di katakan 'harapkan pagar , pagar makan padi'. Kerja-kerja pihak kastam yang menangkap dan menyimpan barang seludup telah di lakukan, syabas dan itu satu tanggungjawab pihak kastam. Tapi macam mana pula dengan menjual kembali barang seludup? 

Satu masa dulu setiap kali ada rampasan barang, pasti akan masuk tv. Kalau dvd atau cd yang di rampas akan di lenyek dengan kenderaan. Kalau dadah akan di bakar dan macam-macam lagi dan di tayangkan di dalam akhbar dan televisyen. Tapi sekarang ni dah macam tak nampak semua itu dilakukan.

Sekiranya sebagai contoh tangkapan terhadap pengedar dadah dan merampas sebanyak satu kilo ganja dilakukan. Maka satu kes pengedaran ( orang yang menjual ) dan barang ( ganja ) dapat di hentikan dengan serta-merta. Bagaimana pula sekiranya pihak yang menangkap yang menjualnya semula? pastinya apa pun tak boleh...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan