Sabtu, 16 April 2011

Remaja ambil dadah meningkat

PUTRAJAYA: Pengambilan dadah di kalangan remaja di negara ini semakin membimbangkan apabila remaja seawal usia 14 hingga 16 tahun mendapatkan rawatan di Klinik Cure & Care 1Malaysia (Klinik C&C) dan Pusat Khidmat Cure&Care (CCSC) kendalian Pusat Pemulihan Penagihan Narkotik (PUSPEN) di seluruh negara, sejak setahun lalu.

Ketua Pengarah Agensi Antidadah Kebangsaan (ADDK), Datuk Zubaidah Mohamad, berkata beliau tidak menolak kemungkinan peningkatan penagihan dadah di kalangan remaja berpunca daripada pengaruh rakan sebaya dan perasaan ingin mencuba sehingga menyebabkan mereka terjerumus pada usia agak muda. 


Pembaca : macam mana pula rakan sebaya boleh pengaruh dia, budak kecil tau apa?
Penulis : maknanya pengaruh rakan tak sebaya lah ... 

Oh adik-adik ku... kenapalah gerangannya mengambil dadah? kalau orang tua tu boleh juga di katakan tekanan hidup, masalah banyak, dan lain lagi. kalau budak apa je masalahnya? Siapa yang akan memimpin negara kalau dah dari kecil ambil dadah?

Pening dan macam nak pitam kejap membaca berita ini, kalau berterusan macam ni 10 tahun atau 30 tahun akan datang apa lah jadi pada malaysia tanah tumpah darah ni? adeih...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan