Rabu, 13 April 2011

Kencing isteri minta tolong

KUALA LUMPUR: Berang kerana diminta membantu membuang sampah, seorang warga emas bertindak di luar kewarasan akal apabila bukan saja memukul isterinya menggunakan tongkat, malah turut kencing di muka wanita dikahwininya selama 26 tahun itu selepas mangsa terjatuh.
Kejadian mengaibkan itu berlaku di hadapan rumah pasangan terbabit di Taman Wahyu di sini, kira-kira jam 5.30 petang kelmarin.

Sumber polis berkata, lelaki warga emas terbabit yang berusia lewat 60-an panas baran dan sering memukul isterinya yang beberapa tahun muda daripadanya, terutama dalam sepanjang enam bulan lalu.
“Lelaki itu sering berkata dia benci melihat wajah isterinya yang sudah tua,” katanya Menceritakan lebih lanjut mengenai kejadian itu, sumber berkata, sebelum kejadian, mangsa menyapu sampah di hadapan rumah sebelum meminta suaminya membantu membuang sampah ke dalam tong di hadapan rumah.


Pembaca : dah lama hidup bersama, masa tua di kencingkan pulanya...
Penulis : pastinya ada yang terbuku sekian lama, dah tua tak boleh nak tahan...

Apa yang boleh mendorong seorang suami untuk membuang air kecil di muka isterinya? kenapa boleh terjadi sekarang dan bukan semasa usia mereka muda? Kalau ikutkan fikiran penulis apabila dah tua ni, bukannya larat sangat, tenaga pun cukup-cukup je, makan pun sikit je, dah takde ruang untuk nak marah, buat perkara jahat. Ada baiknya tenaga itu di salurkan untuk beribadah. 

Dalam berita hari ini, suami tersebut di katakan benci melihat wajah isterinya yang sudah tua, ditambah pula isterinya meminta untuk tolong membuangkan sampah, satu kejadian yang tidak sepatutnya berlaku, berlaku.

Penulis merasakan si suami berang kerana isterinya masih lagi kuat dan dia bertongkat. Mungkin dalam hatinya "aku bertongkat lagi kan di suruh bekerja" . Kerana ada dinyatakan bahawa isterinya jauh lebih muda dariapada suaminya. Dan sekiranya benar benci kerana isterinya muka tua, wahai sang isteri di luar sana. Banyak-banyak lah senyum dan jagalah penampilan anda di rumah. Kerana anda tidak mahu dikencing di muka.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan