Isnin, 18 April 2011

Datuk ditangkap khalwat

GEORGETOWN: Seorang pegawai kanan sebuah kementerian berpangkat Datuk ditangkap khalwat bersama pembantunya berusia 28 tahun di sebuah hotel terkemuka di Batu Feringghi, di sini, awal pagi semalam.


Pegawai kanan berkenaan mengenakan kemeja T merah manakala pasangannya pula berkemeja T putih dan kedua-duanya memakai seluar jeans ketika dibawa ke Balai Polis Batu Feringghi kira-kira 300 meter dari hotel berkenaan.



Pembaca : dah tua-tua pun nak buat maksiat lagi ke?
Penulis : ada orang kata kehidupan bermula seusia 40, datuk ni baru belasan tahun.. muda lagi... 


Dewasa ini penjawat jawatan tinggi di malaysia mengalami dilema yang mungkin boleh mencorotkan prestasi mereka. Dan mungkin juga kurang penjawat jawatan tinggi yang akan memberi seratus peratus prestasi mereka dek kerana kebimbangan yang melampau.


Budaya kerja ni malaysia boleh di katakan memandang ke barat, style omputih lah katakan. Seorang yang berpangkat dan sentiasa sibuk memerlukan seseorang untuk membantu agar segala perkara boleh di laksanakan dengan jayanya. Dan boleh mengelakkan daripada terkeluar landasan objektif, berikutan terlalu sibuk.


Seseorang itu di panggil secretari, atau pembantu. Apabila penjawat jawatan ini mempunyai seorang pembantu wanita, sudah pasti terdedah dengan tuduhan khalwat atau di tangkap khalwat. Dan yang tak bestnya apabila sudah mengambil langkah berhati-hati dengam mengambil pembantu di kalangan lelaki, tuduhal liwat pula menanti.


Sekiranya anda ialah penjawat jawatan tinggi dan akan di tangkap ( atau di inaya ) mana satu anda pilih, khawat ka liwat ka?  

Tiada ulasan:

Catat Ulasan