Isnin, 11 April 2011

Budak maut dilanggar kereta bapa

Lelaki undur kenderaan tak sedar anak berada di belakang

KUALA TERENGGANU: Seorang kanak-kanak berusia tiga tahun maut dilanggar kenderaan pacuan empat roda yang dipandu bapanya ketika mengundurkan kenderaan itu dari tempat letak kereta di kedai makan mereka di Batu 21, Bukit Ara, Ajil, tengah hari semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 tengah hari itu, Siti Nur Hazwani Khairul Azhar ditemui di bahagian bawah kenderaan itu dipercayai meninggal dunia di tempat kejadian akibat cedera parah di kepala dan badan. 


Pembaca : macam mana boleh tak perasan?
Penulis : sekarang orang dah ramai tergesa-gesa untuk memastikan dapur berasap..

Kejadian terlanggar anak di kawasan rumah sering kali berlaku. Walaupun ianya berlaku, tetapi masih lagi ramai yang kurang mengendahkan. Penulis berkata bergini kerana tiada langkah berjaga-jaga di ambil, sehinggakan berkara sebegini berlaku dan berlaku lagi.

Apakah harganya untuk memperuntukkan sedikit masa untuk keselamatan? Contohnya memastikan semua anak berada dalam rumah sebelum memasuki kereta. Melaksanakan sistem tiada orang berdiri di belakang atau berhampiran kereta ketika enjin di hidupkan. Dan pelbagai undang-undang kecil untuk di praktikkan pada skala kecil iaitu di rumah.

Ya, pasti ada yang akan ketawa sambil berkata " undang-undang kecil kat rumah, apa barang?". Ketahuilah, dalam bab ini bukan komplen dan lawak anda yang berharga. Akan tetapi cadangan yang bernas untuk mengelakkan perkara yang tidak di ingini terus berlaku dan berlaku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan