Rabu, 20 April 2011

27 GRO warga Vietnam, China berbikini ditahan

KUALA LUMPUR 19 April - Seramai 25 gadis pelayan pelanggan (GRO) warga Vietnam dan dua rakyat China ditahan ketika leka melayan pelanggan dengan hanya mengenakan bikini di sebuah pusat hiburan di Bandar Sungai Long dekat sini, malam tadi.
Dalam serbuan kira-kira pukul 8 malam oleh sepasukan anggota polis dari Bahagian Kongsi Gelap, Judi dan Maksiat (D7) Selangor itu, turut ditahan enam penjaga premis dan 30 pelanggan lelaki

 
Pembaca : apa perasaan si penangkap tengok diorang berbikini jek?
Penulis : mungkin diorang nak merasa juga jadi pelanggan....
 
Begitu ramai wanita berbikini, uh... bagaikan syurga bagi peminat pusat hiburan. Pastinya jika diedarkan flyers, sesak pusat hiburan ini bagaikan sambutan merdeka.
 
Jika di kira-kira ramai sangat pendatang dari luar negara yang mengambil kesempatan untuk bekerja di malaysia, termasuk lah mereka yang di tangkap seperti di atas. Sekiranya mereka begitu berpusu-pusu ke malaysia untuk menjana pendapatan. Mengapa orang tempatan gagal menjana pendapatan?
 
Sekiranya di lihat, orang tempatan yang menganggur semakin ramai, dan semakin ramai juga pendatang yang datang untuk menjana pendapatan. Penulis tidak bermaksud menyuruh orang tempatan untuk menjadi GRO. Akan tetapi apakah peluang yang terbuka luar, yang mana orang asing nampak dan kita tidak nampak? Dah kenapa dengan mata kita, selaku orang tempatan ini?
 
Sekiranya ini berterusan, tidak malu kah kita menjadi kuli di tanah tumpah sendiri? Apa kata servey? katalah... cecita-cecita...
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan