Selasa, 15 Mac 2011

Metro - Mutakhir - Jaga mengaku perkosa remaja

SHAH ALAM: Angan-angan seorang pengawal keselamatan untuk menyertai tentera mungkin terkubur apabila dia mengaku salah di Mahkamah Sesyen di sini, atas tuduhan merogol remaja berusia 14 tahun dalam lima kejadian berasingan di Bukit Sentosa, dekat sini, akhir tahun lalu.


Pembaca : tu lah siapa suruh merogol kan dah kene padan muka
Penulis : hey, come on... semua orang buat silap. cuma itu kesilapan yang di jodohkan pada dia. untuk pelajaran bagi orang ramai. bukan untuk mengutuk tapi sendiri pun ada hati gak nak buat... hihi.. saya hanya berkata...


Sini kasi raba, sana kasi pegang, situ kasi buka, nun kasi tala. Hmm, kes rogol sentiasa ada. Walaupun hukumannya berat, akan di hina masyarakat, dan dipenjarakan. Masih lagi ramai yang hilang pertimbangan untuk tidak merogol. Apakah penyebabnya? Sebelum pembaca memaki hamun, mengeluarkan kata kesat, dan lain perbuatan dan pemikiran negatif. Tahukah anda kebanyakkan kes rogol yang dilaporkan asalnya ialah
suka sama suka? Jeng jeng jeng. Boleh di katakan hampir 79% kes rogol mangsanya salah dari golongan 18 tahun ke bawah. Jeng jeng jeng. Dapat hint?


Pembaca : apa nih ? tak paham lah..ish
penulis : penulis : selalunya, mangsa dan pemangsa suka sama suka, dan di paksa oleh pihak ketiga untuk melaporkan rogol.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan