Sabtu, 26 Mac 2011

Metro - Berita Utama - Sinar hidayah buat nyah




KUALA LUMPUR: Dua puluh tahun dahinya tidak pernah mencecah sejadah dan kehidupan dipenuhi maksiat, namun program khas anjuran Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) baru-baru ini membuka pintu hati seorang mak nyah untuk bertaubat dengan harapan mampu kembali menjadi lelaki normal.

“Hampir 20 tahun saya tidak pernah menunaikan solat, menyebabkan cara wuduk dan banyak bacaan dalam sembahyang saya terlupa.

“Selepas menyertai kursus ini, saya semakin insaf terhadap kesilapan lampau dan banyak mempelajari ilmu agama untuk memulakan hidup baru sebagai lelaki sejati,” katanya hanya mahu dikenali sebagai Shasa, 35.





Pembaca : tahu pun nak insaf , tak geti nak jijik ke?
Penulis : memegang wanita bukan muhrim lebih jijik daripada pegang babi, amacam?



Syukurlah terciptanya pendekatan untuk membawa mak nyak pulang ke pangkal jalan. Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) telah mengambil inisiatif yang baik, syabas!

Kepada mak nyah sedunia, penulis tidak pasti apa yang anda rasakan dan kenapa anda jadi sedemikian. Tetapi cubalah seboleh mungkin untuk tidak menjadi mak nyah secara total. Yang di maksudkan penulis ialah dengan membedah buah dada dan kemaluan. Tidak salah menjadi lembut, tapi membedah dada dan kemaluan tidak membawa kita kemana-mana.



Penulis merasakan bahawa lelaki yang lembut ini memerlukan pasangan wanita yang kasar atau agak sedikit kelakian. Mungkin sebagai permulaan lelaki lembut boleh mengambil inisiatif untuk berkawin dengan perempuan kasar. Bak kata pasarnya tomboy dengan maknyah boleh cuba menjalin hubungan. Usaha ini agak berbaloi kerana boleh di ikat dengan perkahwinan

Dan ia juga seperti satu jalan penyelesaian yang mungkin untuk masalah masyarakat seperti ini. Cubalah demi kepentingan anda sendiri,anda pasti boleh berjaya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan