Selasa, 29 Mac 2011

Berita Harian - Muka depan - 13 bayi di jual

KUALA LUMPUR: Polis menemui 13 lagi bayi mangsa kegiatan pemerdagangan manusia dijual antara RM8,000 hingga RM21,000 yang didalangi sebuah hospital swasta di Jalan Ipoh, sejak menumpaskan sindiket berkenaan pada November lalu. Penemuan lapan bayi perempuan dan lima lelaki oleh Unit Anti Pemerdagangan Orang Bukit Aman menerusi Ops Pintas Sayang itu adalah hasil kerjasama Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) selepas menemui seorang bayi lelaki dan perempuan ketika serbuan ke hospital itu tahun lalu. 

Pembaca : kira banyaklah permintaan terhadap bayi ni
Penulis : macam-macam diorang buat, ada yang makan, ada yang bela untuk jadi kuli, ada juga yang bela untuk jadi anak.

Sekarang ini memang tidak dapat di sangkal, apa saja yang boleh di jual akan di jual. Teringat penulis akan jualan aneh di ebay, di mana seorang suami cuba menjual isterinya yang kuat membebel. Dan ramai yang bertanyakan dan berminat untuk membeli. Dan ada juga yang menjual daranya untuk membiayai persekolahan, ada juga yang membelinya tetapi tidak menuntut daranya.

Menjual bayi itu satu perkara yang memang setakat ini orang akan katakan salah, dan mencelanya. Tapi tidak mustahil satu masa nanti perkara ini akan menjadi satu perkara biasa yang walaupun salah, orang tidak mengendahkannya. "Tidak mungkin" itu yang akan anda perkatakan, tetapi percayalah ia satu kemungkinan. Mari kita lihat apa yang berlaku sekarang, pernah anda lihat ayah pakai serban emak memakai tutup aurat dan pakaian yang labuh. Tatapi membawa anak yang pakai skirt atau mungkin berpakaian ketat dan tidak memakai tudung. Dahulu kala ia merupakan satu perkara yang tidak mungkin, mengapa sekarang tidak?

Cara pemakaian juga, orang melayu yang ratanya islam sudah mula memakai skirt dan pakaian yang darang. Ada juga yang memakai seluar pendek seakan boxer sebagai satu fesyen. Padahal ia satu perkara yang tidak mungkin dahulu kalanya, dan kebanyakkan yang memakai seperti itu adalah dari kaum cina.

Seorang imam tidak mungkin akan mencuri dan merogol. Malangnya hampir tiada lagi yang tidak mungkin, Dan berhati-hatilah, tidak mungkin pada fikiran kita tidak membawa maksud satu-satu perkara itu tidak akan terjadi.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan